akonttax

Aktuality

e-neschopenky

Hlavní změny a nové povinnosti týkající se zaměstnavatele
• Zaměstnavatel již nebude přijímat doklady potřebné k výplatě dávky nemocenského od pojištěnce, kterému je předával ošetřující lékař, a dále je předávat Okresní správě sociálního zabezpečení.
• Po 14 dnech trvání neschopnosti je zaměstnavatel povinen zaslat ČSSZ přílohu k žádosti o dávku, a to v elektronické formě (papírový tiskopis bude možno použít pouze v případě technického výpadku, tiskopis bude distribuován stejně, jako tomu bylo doposud).
• Do přílohy k žádosti o dávku bude zaměstnavatel nově uvádět informaci, kam je zaměstnanci vyplácena mzda nebo plat (stejným způsobem se zpravidla bude zaměstnanci vyplácet nemocenské).
• Při skončení dočasné pracovní neschopnosti bude zaměstnavatel zasílat hlášení s údaji potřebnými pro výplatu poslední dávky nemocenského.

Nejčastější dotazy

Jak počítat cestovní náhrady u podnikatelů

S účinností od 1. 1. 2019 je již vydána nová vyhláška MPSV. V ní vyhlášené průměrné ceny PHM, platné i pro podnikatele fyzické osoby činí:

33,10 Kč u benzinu automobilového 95 oktanů,
37,10 Kč u benzinu automobilového 98 oktanů,
33,60 Kč u motorové nafty.
Sazba základní náhrady platná od začátku roku rok 2019 je 4,10 Kč. Připomínáme však, že jak průměrné ceny tak, i sazba základní náhrady se mohou v průběhu roku 2019 změnit.

S účinností od 1. 1. 2018 je již vydána nová vyhláška MPSV, a to pod č. 463/2015 Sb.. V ní jsou vyhlášené průměrné ceny PHM, platné i pro podnikatele fyzické osoby činí:

30,50 Kč u benzinu automobilového 95 oktanů,
32,80 Kč u benzinu automobilového 98 oktanů,
29,80 Kč u motorové nafty.
Sazba základní náhrady platná od začátku roku rok 2018 je 4,00 Kč. Připomínáme však, že jak průměrné ceny tak, i sazba základní náhrady se mohou v průběhu roku 2018 změnit.

Jak zjistím průměrnou spotřebu z TP?

Při výpočtu náhrady jízdních výdajů se zjistí průměrná spotřeba z techniského průkazu takto

Rychlý kontakt:

+420 608 323 313
akonttax@akonttax.cz

Služby

Poskytované služby jsou rozděleny do základního přehledu, který obsahuje pouze širší okruhy činnosti společnosti. Vždy klademe důraz na individuální potřeby klientů.

Účetní služby

  • zpracování účetnictví a daňové evidence
  • zpracování mzdové agendy
  • rekonstrukce účetnictví a daňové evidence
  • zpracování vnitřních účetních směrnic
  • sestavování účetních závěrek
  • vypracování stanovisek k řešení účetních problémů

Daňové poradenství

  • daňové poradenství pro společnosti a fyzické osoby
  • vypracování daňových přiznání ke všem daním
  • zastupování daňových subjektu před správce daně
  • odložení termínu pro podání přiznání k dani z příjmu
  • daňové poradenství, daňová optimalizace
  • výklad daňové legislativy

Ekonomické služby

  • poradenství při zakládání společností
  • poradenství při změně formy podnikání
  • zpracování dokumentů pro peněžní ústavy