akonttax

Aktuality

e-neschopenky

Hlavní změny a nové povinnosti týkající se zaměstnavatele
• Zaměstnavatel již nebude přijímat doklady potřebné k výplatě dávky nemocenského od pojištěnce, kterému je předával ošetřující lékař, a dále je předávat Okresní správě sociálního zabezpečení.
• Po 14 dnech trvání neschopnosti je zaměstnavatel povinen zaslat ČSSZ přílohu k žádosti o dávku, a to v elektronické formě (papírový tiskopis bude možno použít pouze v případě technického výpadku, tiskopis bude distribuován stejně, jako tomu bylo doposud).
• Do přílohy k žádosti o dávku bude zaměstnavatel nově uvádět informaci, kam je zaměstnanci vyplácena mzda nebo plat (stejným způsobem se zpravidla bude zaměstnanci vyplácet nemocenské).
• Při skončení dočasné pracovní neschopnosti bude zaměstnavatel zasílat hlášení s údaji potřebnými pro výplatu poslední dávky nemocenského.

Nejčastější dotazy

Jak počítat cestovní náhrady u podnikatelů

S účinností od 1. 1. 2019 je již vydána nová vyhláška MPSV. V ní vyhlášené průměrné ceny PHM, platné i pro podnikatele fyzické osoby činí:

33,10 Kč u benzinu automobilového 95 oktanů,
37,10 Kč u benzinu automobilového 98 oktanů,
33,60 Kč u motorové nafty.
Sazba základní náhrady platná od začátku roku rok 2019 je 4,10 Kč. Připomínáme však, že jak průměrné ceny tak, i sazba základní náhrady se mohou v průběhu roku 2019 změnit.

S účinností od 1. 1. 2018 je již vydána nová vyhláška MPSV, a to pod č. 463/2015 Sb.. V ní jsou vyhlášené průměrné ceny PHM, platné i pro podnikatele fyzické osoby činí:

30,50 Kč u benzinu automobilového 95 oktanů,
32,80 Kč u benzinu automobilového 98 oktanů,
29,80 Kč u motorové nafty.
Sazba základní náhrady platná od začátku roku rok 2018 je 4,00 Kč. Připomínáme však, že jak průměrné ceny tak, i sazba základní náhrady se mohou v průběhu roku 2018 změnit.

Jak počítat stravné od roku 2016 u zahraničních cest?

V roce 2016 je stravné v zahraničí takto:
nad 18 hod náleží 100 % stravného
nad 12 hod do 18 hod 2/3 stravného
nad 1 hod do 12 hod 1/3 stravného – zde má vliv jak dlouho trvá cesta v ČR a může dojít k souběhu stravného
kapesné zůstává beze změn

Rychlý kontakt:

+420 608 323 313
akonttax@akonttax.cz

English

Akonttax Ltc. has been providing tax advisory, accounting and payroll services as well as economic and corporate advisory since 1993. We have rich experience with small or medium-sized enterprizes from assorted branches and individuals. We are members of Chamber of Tax Advicers of the Czech Republic.

Tax Advisory

We support customers in strategic tax planning and provide comprehensive advisory services and also represent customers before tax authorities. In accordance with the requirements of our clients we process all tax returns:

  • Income tax return (corporate and personal)
  • VAT return
  • Road tax return
  • Real estate tax return
  • Tax on acquisition of immovable property
  • Consumption tax return

Accounting

We produce the finantial statements based on our bookkeeping. Depending on our customers needs we make analysis, reports and other important accounting information.

Payroll Accounting

We provide comprehensive management of payroll administration and consultancy including all related actions, for instance communication with the Czech Social Security administration and health insurance companies.

Economic services

  • Consulting for start-up companies
  • Consulting and arrangements of all changes in commercial register
  • Bank reports

Contact:

Ing. Kateřina Mikolášová
mikolasova@akonttax.cz
+420 725 580 712